best free web software

Hacamat

Hacamat (kupa tedavisi) nedir?
Kısaca deri altında birikmiş , vücutta hastalıklara neden olan toksin maddelerin önce vakumlanarak sonra küçük ince cilt kesikleriyle dışarı alınması işlemidir. Kupa tedavisi yaş ve kuru olmak üzere ikiye ayrılır. Kuru kupa , ağrıyan bölgeye bardak/şişe çekme işlemidir kan alınmaksızın yapılır

Hacamat İnsanlık tarihi boyunca bir tedavi metodu olarak farklı uygarlıklarda önceden beri kullanılmıştır. İslamda da sevgili peygamberimiz tarafından uygulanmış ve bize tavsiye edilmiştir. Peygamber Efendimiz'in hadis-i şerifinde "Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamattır “ diye buyurmuştur, Diğer bir hadisi şerifde ise " Miraç'tan inerken hangi melek cemaatine rastlasam, Ey Muhammed! Ümmetine hacamat olmalarını emret'. dediler"
Hz. Peygamber (S.A.V) bizzat kendisi Ebû Taybe adında bir Haccâm’a hacamat yaptırmış ve başından kan aldırıp haccâma ücretini ödemiştir.

Günümüzde de bu geleneksel tedavi metodu sağlık bakanlığımızın katkılarıyla tekrar önemine kavuşmuştur .

Hacamatın belirli bir yapılma zamanı var mıdır?
Hacamatın ayın çekim gücünün artması münasebetiyle hicri ay’ ın 14 – 28 arasındaki tekli günlerde ( hicri 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27 gibi..) yaptırılması tavsiye edilmiştir
Ancak, ani bir rahatsızlık durumunda zaruret olduğu için güne bakılmaksızın yapılabilir. Pazartesi-Salı-Perşembe-Pazar günleri tercih edilir. ilkbahar ve sonbaharda hacamat yaptırmakta iyidir,
Hacamat vücudu nasıl etkiler?
Vücutta toksin maddelerin büyük bir kısmı cilt altı bağ dokusunda birikir. Bu bölgede kan akımı yavaş olduğu için toksin maddeler birikir. Hücreler tıkanıklık nedeniyle atık maddeleri uzaklaştırıp, gerekli besin ve oksijeni alamaz. Bunlarda hastalık ve ağrıya neden olur.

* Hacamat uygulanacak bölgede önce vakumlu kupalar ile kan akımı ve kabiller geçirgenlik artırılır Kan ve dokulardan toksinlerin cilt altına gelmesi sağlanır. Küçük kesilerle toksin yükü fazla olan kan dışarı alınır.
 * Hacamatın yapıldığı bölgelerde yapılan kesilerin akupunktur benzeri uyarıcı etkisinde vardır,
. * Vücuttan kan alınması nedeniyle yeni taze kan hücreleri oluşur.
* Atılan çizikler bağışıklık sistemini kuvvetlendirir,
* Kanda birikmiş ağır metal ve toksinlerin atılmasını sağlar
Hacamatın önerildiği durumlar:
* Beyin fonksiyonlarını güçlendirmede
*hastalıkların önlenmesinde etkilidir
*Bel, boyun fıtığı, eklem ağrıları,
* karaciğer, dalak rahatsızlıklarında
*Baş ağrısı, migren, kulak çınlaması, baş dönmesinde
* Göz hastalıklarında kullanılır, gözün görme kabiliyetini artırır
* Ağzın kötü kokmasında
*Ruhsal bozukluklarda, depresyon, anksiete vb
,*kronik yorgunlukta
* romatizman rahatsızlıklarda
*kronik astım ve bronşit, ,
* hipertansiyon, kalp rahatsızlıklarında
*mide –barsak ve sindirim problemlerinde, kabızlık da,
*Cilt rahatsızlıklarında, ürtiker, egzama, sedef vb.
tüm kronik hastalıklarda etkili olduğu gibi sağlığımızı korumak BEDENİMİZİ YENİLEMEK içinde önerilir
Çocuklarda hacamat:
Çocuklarda 40 günden sonra hacamat yapılabilir. .Ancak sadece çizik atılarak yapılır. Kulak memesine 5 çizgi atılır. 4 ayda başlanıp her 6 ayda bir çocuk çizilebilir. 2 yaştan sonra tek kupa ile kan alınabilir .

HACAMATIN ÇOCUKLARDAKİ ETKİLERİ:
*İştahı arttırır. Fiziksel gelişimlerine yardımcı olur.
* Sinirliliği ve saldırganlığı azaltır, ergenliği rahat dengeli geçirmelerini sağlar,
*Bağışıklık sistemini güçlendirir, sık hastalanan çocuklarda
*kronik öksürükte, astım, alerjide önerilir
*idrar kaçırma,
* diş gıcırdatma da etkilidir
*Zihni güçlendirir,
*dikkat eksikliği ve hiperaktiviteyi azaltır.

HACAMAT KİMLERE YAPILMAZ:
 Çok yaşlı ve zayıf kişilerde,
 Kalp yetmezliği olanlarda
 Kanana bozukluğu olan veya anti agregan ilaç kullananlarda
 Hamilelerde
 Ağır anemisi olanlarda
 Tansiyonu çok düşük kişilerde,,
 tromboflebitte
 Kemoterapi alanlar, kalp pili taşıyan ve organ nakli olan kişiler risklidir
 Bayanlarda adet döneminde
*Çok hassas ve korkan kişilerde yapılmaması önerilir.

Hacamat öncesi ve sonrası dikkat edilmesi gerekenler;
 Hacamat olacak kişi çok aç veya çok tok olmalıdır. 2-3 saat öncesinde çok hafif bir şeyler yenilmesi
 Hacamat tedavisinden bir gün önce ve sonra hayvansal gıdaların alınmaması
 Cimadan (Cinsel ilişki) bir gün önce ve bir gün sonra uzak durmak
 Hacamattan sonra en az iki saat kadar bir şey yenilip içilmemeli, iki saat sonra bal şerbeti içmek faydalıdır.
 Hacamattan 24 saat sonra banyo yapılabilir
Hacamat yaparken dikkat edilmesi gerekenler:
*Hacamat baş , omuz ,sırt, iki kürek kemiği arası,kuyruk sokumu.,dizlerin üst- alt , iç ve dış kısımlarına uygulanabilir
*Bunun haricinde de tedavi amaçlı doktorun önerdiği bölgelere uygulanabilir,
*Hacamatta kullanılan malzemelerin kişiye özel tek kullanımlık olmalı, steril bisturi kullanılmalıdır,
*Ortam aydınlık, temiz olmalı
*uygulama öncesi bölge temizlenmeli sonrasında ise iyileşmeye yardımcı olmak için kantaron yağı veya bal sürülüp kapatılır
Hacamat küçük cerrahi müdahale kabul edilebilir..O nedenle bu tedavi metodunu , doktorun yada doktor kontrolünde sağlık personellerinin yapması gereklidir.

Fitoterapi

Bitkilerin insan sağlığına zarar vermediğini aksine tarih boyunca, tedavilerde kullanıldığını söyledi. Bitkilerin, Bakanlık tarafından negatif ve pozitif olmak üzere ikiye ayrıldığını belirten Eraslan, “Gıda takviyesi olarak kullanılan ürünlerin tamamı pozitif listedeki bitkilerden üretilir,

Kolon Hidro Terapi

Kolon hidroterapi bir cihaz aracılığıyla barsaklara su verilip alınarak yapılan bağırsak temizliğidir. Bu yöntem uzun yıllardır uygulanmasına rağmen günümüzde kronik hastalıkların, kanserin ve sindirim -bağırsak problemlerinin artmasıyla Avrupa ve Amerika’da sık uygulanmaya başlamıştır.

Sülük Tedavi

Hasta ve yara şekilleri ne olursa olsun Tıbbi Sülükler doğal iç güdüleri ve vücutlarında barındırdıkları enzimleri birleştirerek uyguladıkları tedavilerde aklınıza gelebilecek bir çok vakada başarılı sonuçlar elde etmektedirler.

Hacamat

Kupa terapisi vücudun dış yüzeyine bir neşter yardımı ile makro çizikler atılarak kılcal damarlar üzerinden kan alınmaktadır. özel aparatlı kupalar yardımı ve vakum gücüyle kirli kanın vücuttan çekilmesidir. Temel olarak problemin olduğu organlara yakın bölgelere uygulanır.